FANDOM

I Ginga Densetsu RikiRedigera

Lille Daisuke är en riktig snorunge. Han rymde hemifrån med sin leksaksbil upp på en väg och åkte ner, men blev påkörd av en lastbil och slungades ur sin lilla bil nerför diket. Där upptäckte en liten flock herrelösa hundar, Heiji och Monta som har ett hat mot människor, honom och gick till anfall. Daisuke räddades av valpen Riki. Medans Riki lockade iväg dem så gick Daisuke till jägaren Gohê Takeda som tog sitt gevär och Shiro (Rikis far) med sig, och rädda Riki i sista andetaget. Efter det har Daisuke en stark tillit och vänskap med Riki.

I Ginga: Nagareboshi GinRedigera

MangaRedigera

Daisuke och hans föräldrar äger en skidanläggning, och hunden Fuji. Då Farfar Gohê Takeda är ute med Riki, Aka och Don för att jaga Akakabuto, föder Fuji tre valpar, vars far är Riki själv. En av dem är silverfärgad och tiger-randig och Daisuke ger honom namnet Gin, japanska för Silver. Då Farfar och Riki vart försvunna en vecka, bestämmer sig Daisuke för att själv leta reda på dem, och tar med sig Gin då han är beslutsam att visa Riki sin tiger-randiga valp. De ser en skadad Riki slåss mot Akakabuto, och Daisuke faller av sin skoter och drar ner i trygghet av Farfar. Men Daisuke är orolig för Gin som han tappade ute, men Riki offrar sitt liv för att kasta iväg sin valp till Daisuke.

I en månad tar Daisuke han om Fujis valpar, tills Farfar tar Gin för att träna honom till björnhund efter hans far Riki. Daisuke som oroar sig, bestämmer sig för att se på träningen. Till en tur till staden med sin vän Shinsuke (Shinji i animén), stöter Daisuke första gången på Gins rival, John. Efter Gins andra jakt, nu på Akakabuto, halkar Daisuke ner i en lavinspricka, och svimmar. Han räddas av Gin, och de står nu närmare än någonsin.

Då Farfar blir för sjuk och svag att träna tar Daisuke över Gins träning. Han ser läkaren och John husse, Hidetoshi Sekiguchi, skjuta med en jaktbåge och blir impnerad och bestämmer sig att kunna skjuta en sådan själv. Han och Gin tränar tillsammas som partners. Då de ger sig ut på egen jakt på Akakabuto överaskas de av ösregn och söker skydd i en grotta. Men där möter de en anfallande björn, Daisuke blir överväldigad först men skärper sig och dödad henne. Sedan visar det sig att hon bara skyddade sina två ungar. Daisuke och Gin kan inte döda ungarna, men John kommer dem på spåren och dödar björnungarna. Han förstår då att Hidetoshi är på jakt också, och flyr då han tagit hans jaktbåge utan att fråga. Då han blir förbjuden att ens öva med bågen, och fått reda på att två nya björnar, Madara och Mosa, kommit in i området köper han sin egen båge. Då han fiskar med Gin, blir de anfallna av Mosa och de hoppar i vattnet. Se möter sedan på vildhundar, där Gin följer med dem.

En månad efter Gin försvunnit ger sig Gin ut för att leta i skogen då han nu förstått att Gin måste gått med vildhundarna, men överaskas av en björn. Men han blir räddad av John som försvarar honom och även den vildhund som liknar Riki, men han svimmar.

När han två månader senare hör om en gigantisk hundflock på TV, och gissar direkt på Gin och John. Så när bergen mullrar i Tvillingpasset tar Daisuke sin jaktbåge och sticker upp i bergen. Han möter upp med Hidetoshi, sin far och andra jägare. Då de hör Gohê Takedas bössa avlossas hittar de vägen. Då Akakabuto är död, börjar Daisuke gå mot Gin, men de andra hundarna ställer sig ivägen. Hans far drar bort honom och Hidetoshi ställer sig för att skjuta så John ställer sig i vägen. Farfar förklarar att Gin nu är ledaren över de vildhundar som samlat sig för att döda Akakabuto, och att Daisuke inte kan få gå nära honom. Efter ett adjö går Daisuke hem igen.

Till våren, blir Farfar dödsjuk och Daisuke är förtvivlad kommer Gin springande mot honom och hoppas upp i hans famn. Då kommer Farfar ut och Gin hoppar upp i hans famn som dör i Gins farväl. Då de åker med döde Farfar, ser Daisuke ut genom bilfönstret och ser Gin ställer upp vilhundarna på var sin sida om vägen i ett sista farvl till Gohei Takeda.

AniméRedigera

Daisuke är son till ägarna till en skidattraktion och Fujis ägare. Han är och Gins partner och baste vän. Det sker som i mangan, smådetaljer och det efter Akakabutos död.

I Ginga Densetsu WeedRedigera

AniméRedigera

Daisuke är inte med i Weed-animén, tillsammans med många andra människo-karaktärer. Det är oklart varför.

MangaRedigera

Det har gått 5-13 år (oklart exakt hur många) sedan Gin besegrade monsterbjörnen Akakabuto och Daisuke är nu en ung man. Då han kör bil hem med sin flickvän Kazuko kör han nästan över en dödsskjuten hund. När han kommer hem förklarar hans far om att människorna börjat gräva efter guld och råkat spränga så att många vildhundar blivit begravda och att de var det som gjorde att vildhundarna börjat anfalla människor och att de inte nåt annat val än att ha hund jakt. Daisuke ger sig i ilska mot Hidetoshi Sekiguchi och ser att han skjutit två stycken John, och att de nu ska upp i bergen för att skjuta Gin. Han kör sedan hem, men tvärnitar då en valp passerar vägen. Daisuke blir chockad då valpen är silver tiger-randig och liknar så mycket han förra hund Gin och tror snabbt att detta är Gins valp. Daisuke ropar efter valpen då denne springer upp i bergen, och följer efter. När han kommer upp stöter han på valpen, Weed skadeskjuten med en Engelsk Setter, GB, mot en en monsterhund. Monstret vänder sig mot Daisuke och anfaller honom men missar tack vare Weeds ylande, och flyr då en helikopter närmar sig. Daisuke tar den skadade Weed med sig och Hidetoshi tar ut de kulor valpen fått på sig. Han förklarar om monstret och att det måste vara denna som anfallit människorna och inte vildhundarna. Han ger även GB, som följt efter, mat, och släpper sedan Weed fri då han känner igen Weed som Gin då han vill hjälpa sina vänner. Åter igen bestämmer sig Daisuke att ge sig upp i bergen, denna gången med sin jaktbåge och Hidetoshi. De finner vildhundarna slåss mot monstret, och Daisuke skjuter iväg en pil i bröstet på monstret. När monsterhunden och de andra hundarna faller över kanten. De två människorna går ner och ser att monstret blivit spetsad på en gren i vattenfallet, och Hidetoshi erkänner sina och jägarnas misstag på hundjakten. Daisuke flyger i helikopter får att se att Weed mår bra, och ser att han mår bra med de andra vildhundarna, och återvänder till Akita-byn.

När Hôgen är fienden och hans hannar är i Ôu, stöter Daisuke på en man som fösöker driva bort hundar som försöker ta hans tik Chiko, och räddar honom genom att släppa in honom i bilen. Chiko blir räddad av Akame, Shigure och Kisaragis valpar, och mannen och hans hund blir återförenade. Ända sedan dess håller Daisuke koll på vildhundarna. En dag möter han och Hidetoshi en man som heter Shôji Sudô, som berättar för dem om de två Grand Danois Hôgen och Genba, och då förstår Daisuke vad Weed slåss emot. Då de berättar för rådet, bestämmer de sig för att spränga Huggtanden för att splittra hundarna och förhoppningsvis döda några av dem. Daisuke gillar inte idéen och tar inte del av den, så han stannar hemma. I slutstriden finnar han en medvetslös schäfer, Jerome, utanför sin dörr som GB, Ken och Sasuke tagit dit. Han tar sig an Jerome och läker hundens skador med hjälp av Hidetoshi. Strax efter hör han ylande av hundar och förstår att Weed besegrat Hôgen. Han släpper fri Jerome då han är helt läkt.

Senare, hör han nyheter om att tamhundar som saknas från sina hem och följer Weed. För att finna vad Weed samlar hundar för denna gång, följer han och Hidetoshi hundarna till Hokkaido. När de kommer dit, ser han Weed och Ôus krigare i en ravin med en döende Gin. När de hör hundarna yla av sorg för sin store ledare, ropar Daisuke i ett sista försök att få sin vän att vakna. Som ett under vaknar Gin upp då han gör sin väns röst. Han och Hidetoshi går ner i ravinen, hundarna öppnar upp en väg fram till Gin, och ser om dem. De ger sig av för att hämta medicin och förband och när de kommer tillbaka tror de först att hundarna är borta, men de hade bara gömt sig. Weed och de oskadade hundarna har gett sig av, så de tar hand om alla skadade hundar, även några från Viktors flock. Några tar de med sig som har för allvarliga skador för att ta han om i vildmarken. De släpps då sedan fria.

I Ginga Densetsu Weed: OrionRedigera

"återkommer"

I Ginga: the Last WarsRedigera

"återkommer"